dinsdag 29 juni 2021

PD3JAG/p qrv vanuit PAFF-0015 Oosterschelde

 Na een hele lange poos  niet actief te zijn geweest portable  , gaat het nu eindelijk weer een keer gebeuren.

Namelijk op Zaterdag 3 Juli 2021 ga ik weer keer naar buiten om een WWFF activatie te doen.

Het word PAFF-0015  een park wat ik al enkele malen geactiveerd heb en ook door andere al vaak gedaan is , maar ik heb deze gekozen omdat het plekje wat ik gekozen heb ,maar 6 min van mij home qth verwijderd is. 

En omdat het al zolang geleden is , kan ik mooi nog eens kijken of ik het nog beetje onder de knie heb. En mocht ik het verleerd hebben ik zo terug thuis ben  hi hi lol.

We nemen mee de Yaesu FT847 me 7 mtr hoge glasfiber mastje  en de Linked Dipool

Als voeding gebruik ik me 100 Ah accu weer , deze heeft namelijk al weer diverse keren onder spanning gestaan, dus dat moet lukken weer. Ik ga loggen op papier, dit omdat  de laptop die ik heb niet zolang op de accu draait, en klop ik daarna de verbindingen in de PC.

 Ook maak ik weer een E-Qsl kaart van deze activatie  en verstuur ik  de tegen stations  die een papieren kaart sturen een papieren Qsl kaart terug. Hier onder zie je de daarvoor bestemde qsl kaart voor als ik portable actief ben. Maar iedere gemaakte verbinding word zo wie zo bevestigd met de qsl kaart via E-Qsl .

De plaats  waar ik ga zitten is een heel klein doodlopend straatje in de polder  van Scherpenisse, een zijstraatje van de Platteweg genaamd Schoondorpseweg .

Zie het kaartje hieronder:


Dit ligt mooi binnen de grenzen van het Oosterscheldepark PAFF-0015. Wat je goed kan zien op de foto hieronder dat is de plaats aangegeven met het rode cirkeltje.


Dus ben je in de buurt  en heb je zin om langs te komen  dan weet je ongeveer waar je het vinden kunt. Ik weet dat er paar mensen een kijkje komen nemen , dus je bent van harte welkom.  Voor wat locale verbindingen  tussendoor als ik ff pauze heb op HF  ben ik te bereiken via PI1ZLD op 438.400  met een shift van -7,6  en een CTCSS van 88.5 Hz. Ook voor de mensen die op het Yaesu Wires-X netwerk kunnen ben ik te vinden in mijn eigen room "de Snurkerroom" Room id = 67950 . 

Ik zal proberen vanaf uurtje of 10 loc tijd actief tezijn op 40 Mtr, mogelijk op 7.144 anders op 7.090Mhz. En op 20 Mtr  wil ik 14.244  of  wat hoger rond de 14.260 aanhouden als deze vrij zijn  natuurlijk  ,maar in die buurt  moet ik ergens zitten. Voor PI1ZLD  en C4FM qso gebruik ik de Yaesu FT2 en FT70 portofoon, maar denk dat dat wel moet lukken.

Dus ik hoop je te kunnen loggen  en mss wel te ontmoeten.


73'44 Jan PD3JAG/p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten